כפתור 1+ של גוגל משנה את כללי המשחק בקידום אורגני

לקראת הקיץ התחילו להגיע ידיעות כי גוגל משנה את האלגוריתם של צורת הדרוג בחיפוש האורגני, היום אנחנו יודעים כי גוגל קוראת לשורת העדכונים האחרונה פאנדה כמו גם הקמת רשת חברתית הנקראת 1+. גוגל החליטה לתת יותר משקל לדעת הגולשים כאשר היא מחליטה על מיקום של אתר זה או אחר בחיפוש האורגני, הרעיון שעומד מאחורי הינה הגדלת ההשפעה של הגולשים על מיקום האתר בתוצאות האורגניות.

גוגל פיתחו רשת חברתית חדשה במקביל לפתיחת ההצבעות הידניות בזכות לחצן 1+, על מנת לראות את ההמלצות של החברים שלכם כל שצריך זה חשבון GMAIL פתוח ותקבלו הודעות על ההמלצות שלכם ושל חבריכם. ה-1+ מאוחסן בכרטיסייה חדשה בפרופיל גוגל הפרטי. ניתן להציג את כרטיסיית ה-1+ שלך לעולם, או לשמור עליה פרטית ולהשתמש בה רק כדי לנהל את רשימת האתרים ההולכת וגדלה.

לעיתים קל יותר למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש כאשר מישהו שאתה מכיר כבר מצא אותו. קבל המלצות על דברים שמעניינים אותך, כשאתה רוצה אותן, כחלק מתוצאות החיפוש שלך. כאשר אתה מסמן משהו בכפתור ‬‏‫1+, הכפתור ‬‏‫1+ יהפוך לכחול והסימון ‬‏‫1+ יתווסף לאיקון של כרטיסיית ‬‏‫1+‏‎ שבפרופיל שלך. כאן תוכל לנהל את כל סימוני ‬‏‫1+ שלך ולהחליט אם ברצונך להציג בפני כולם את הכרטיסייה ‬‏‫1+. אם אתה רואה את סימוני ‬‏‫1+ של מישהו, זה לא אומר שהוא רואה את הסימונים שלך. אתה יכול למשל לעקוב אחר מישהו ב-Google Reader כדי לראות את סימוני ה-‬‏‫1+ שלו, אך אם אינך מופיע בקשרים החברתיים שלו, לא סביר שאותו אדם יראה את סימוני ‬‏‫1+ שלך. ‬‏‫עם זאת, הוא יוכל לבקר בפרופיל גוגל שלך ולבדוק את הכרטיסייה ‬‏‫1+ שלך, אם בחרת להגדירה כחשופה לציבור.

לסיכום: נראה כי גוגל החליטה כפי שהיה צפוי להצטרף לרשתות החברתיות הקיימות בזכות רשת חברתית חדשה, כמו כן השפעת הגולשים על המיקומים השונים הינה פתרון שגוגל מצאו על מנת להוריד את הדגש והחשיבות הגדולה מחוות התוכן ומאתרים אשר מתבססים על תוכן שאינו לטובת הגולש אלה עבור גוגל בלבד. זהו שלב ראשון בתהליך ובטוח כי נראה כיצד הוא משפיע במהלך החודשים הקרובים.

במידה ואתם מעוניינים בקידום אתרים מקצועי המשלב שימוש במדיה נרחב כולל גוגל 1+ כמובן, צרו עם מיפו טכנולוגיות קשר ונשמח לשתף פעולה.